MUŞ BİLSEM´DEN BİR REKOR DAHA

MUŞ BİLSEM´DEN BİR REKOR DAHA

TÜBİTAK 12.Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması Bölge Sergisine, Muş Bilim ve Sanat Merkezinden 10 proje davet edildi. Muş Bilim ve Sanat Merkezi 10 proje ile Bölge Sergisine  en fazla proje gönderen kurum oldu.

23.03.2018 538

MUŞ BİLSEM'DEN BİR REKOR DAHA

TÜBİTAK 12.Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması Bölge Sergisine, Muş Bilim ve Sanat Merkezinden 10 proje davet edildi. Muş Bilim ve Sanat Merkezi 10 proje ile Bölge Sergisine  en fazla proje gönderen kurum oldu.  Muş Bilim ve Sanat Merkezi,  Türkiye'deki birçok ilin okullarının toplamından daha fazla projeyi,  bölge sergisine göndermiş oldu. Bilim Kurulu tarafından yapılan değerlendirme sonucunda Fizik 2, Biyoloji 2, Değerler Eğitimi 3, Kimya 1, Kodlama 1, Türkçe 1 olmak üzere toplamda 10 proje sergi daveti almıştır. İlimizi Van Bölgesinde temsil etmek üzere 11 proje davet edilmiş;  bunların 1 tanesi Vali adil Yazar Ortaokulunun, 10 tanesi ise Muş BİLSEM'in projesidir.

2018 TÜBİTAK-Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığınca ortaokul  5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrenimine devam etmekte olan öğrencileri  temel, sosyal ve uygulamalı bilim alanlarında çalışmalar yapmaya teşvik etmek, çalışmalarını yönlendirmek ve mevcut bilimsel çalışmalarının gelişimine katkı sağlamak amacıyla Biyoloji, Değerler Eğitimi, Fizik, Kimya, Kodlama, Tarih, Türkçe ve Matematik alanlarında TÜBİTAK 12.Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması düzenlenmiştir.

Bu yarışmanın temel amacı öğrencilerin sosyal ve eğitim hayatında karşılaştıkları ve duydukları problemler veya sıkıntılar üzerinden; genç beyinleri düşünmeye, gözlem yapmaya, soru sormaya, merak etmeye teşvik etmek suretiyle, yaşanılan problem ve sıkıntılara çözüm aramaya yönlendirmektir. Ortaokullarımızdaki gençlerin gerek şahsını ve gerekse toplumu ilgilendiren problemleri kavrama ve çözme yeteneğini açığa çıkarmaktır. Bir problemin tanımlanmasından çözümüne kadar aşılması gereken ve belirli prensipler ile yürütülen tüm süreç, akademik ortamlarda Araştırma Projesi olarak tanımlanmaktadır. Ortaokul seviyesindeki çok genç beyinler problemin oluşturulmasında, kullanılacak materyallerde ve gerçekleştirilecek çözüm yöntemleri noktasında bir "özgün fikir" sahibi olabilirler ve danışman öğretmenleri gözetiminde özgün fikirlerini araştırma projesine dönüştürebilirler. Unutulmamalıdır ki, ortaya çıkan fikir basit; fakat çok orijinal ve pratik bir çözüme yönelik olabilir. Bu tür proje çalışmalarında temel amaç, okullarımızdaki öğrencilerin bizzat proje çalışmalarında yer almalarını sağlayarak düşünen, sorumluluk alan, çevresinde gördüğü ve duyduğu problemlere duyarlı, kurgulayan ve üreten nesillerin nitelik kazanmalarını sağlamaktır.

MUŞ İLİ 2018 YILI TÜBİTAK 12. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASINDA SERGİLENECEK PROJE İSİMLERİ

ÖĞR.ADI VE SOYADI

DANIŞMAN ÖĞRETMEN

OKUL ADI 

     PROJE ADI

                                      ALANI

 

BERÇEM UÇAR
YAĞMUR ÇÖLKESEN

MEHMET NURİ UÇAR

MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ

ÇARKI ÇEVİR, CEVABI VER VE ORGANELİ YERLEŞTİR

BİYOLOJİ

 

İREM AZRA KOÇLARDAN
ŞEVAL NAZ TOPLU

MEHMET NURİ UÇAR

MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ

RÜZGARLA SAVAŞIP, KARBONMONOKSİTİ KOVAN BACA

BİYOLOJİ

 

ÖMER FARUK ZORLU

SEMA NUR İŞIK

MUŞ VALİ ADİL YAZAR ORTAOKULU

DOĞU ASYA MUCİZESİ ; HİMALAYA TUZU

BİYOLOJİ

 

RABİA CEYLAN

MEHMET NURİ UÇAR

MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ

DEĞERLERİMİZİ AYAKTA TUTMAK İÇİN "CEBİMDEKİ DEĞERLER" İLE BİR KATKI DA BENDEN

DEĞERLER EĞİTİMİ

 

SARE HACER TUĞRUL

ŞEHMUS KARDAŞ

MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ

DEĞERLERİMİZİ RESFEBE İLE OKUYABİLİR MİSİN

DEĞERLER EĞİTİMİ

 

EMİRHAN KOÇLARDAN
FIRAT ÖZDEMİR

ŞEHMUS KARDAŞ

MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ

DEĞERLİ İNSAN

DEĞERLER EĞİTİMİ

 

ESMAÜLHÜSNA ÖZDEMİR

ŞEHMUS KARDAŞ

MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ

EİNSTEİN SANATI

FİZİK

 

ERDEM MENGİLLİ
NİSA NUR YALÇINKAYA

MEHMET NURİ UÇAR

MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ

GÖRME ENGELLİLER İÇİN ROBOTİK EV TERLİĞİ

FİZİK

 

SERHAT TÜRK
ZELAL GÖKÇE SÖNMEZ

ZEYNEP ARĞUN

MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ

KARANFİL BİTKİSİ (SYZYGIUM AROMATICUM) EKMEĞİN KÜFLENMESİNİ GECİKTİRİR Mİ?

KİMYA

 

İMDAT ZENGİN
BERİN TAŞ

HALİME TÜRKYILMAZ

MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ

ROBOTRAFİK

KODLAMA

 

CEYLİN ÇINAR
KEMAL BULUŞ

HÜREMŞAH ERDEN

MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ

MUŞ MAHALLİ DEYİM VE ATASÖZLERİ SÖZLÜĞÜ

TÜRKÇE

 

Muş İlinden Toplam Proje Başvuru Sayısı 32

Muş Bilim Ve Sanat Merkezinin Toplam Başvurusu 21

Bölgeye Davet Edilen Proje Sayısı 11

Muş Bilim Ve Sanat Merkezi 10

Muş Vali Adil Yazar Ortaokulu 1