TÜBİTAK ORTAOKUL PROJELERİNDE ÖĞRENCİLERİMİZ YİNE ÖDÜLLERLE DÖNDÜLER

TÜBİTAK ORTAOKUL PROJELERİNDE ÖĞRENCİLERİMİZ YİNE ÖDÜLLERLE DÖNDÜLER

TÜBİTAK 13.Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması Bölge Sergisine, Muş Bilim ve Sanat Merkezinden 8 proje davet edildi. Muş Bilim ve Sanat Merkezi 8 proje ile Bölge Sergisine  en fazla proje gönderen kurumlar arasında yerini alırken 2 birincilik, 1 ikincilik, 1 de üçüncülük derecesi alarak büyük başarıya imza attı.

29.03.2019 426

 

.         2019 Yılı TÜBİTAK 13. Ortaokul Öğrencileri Proje Yarışması Bölge Sergisine 8 Proje İle Katılım.

·         2019 Yılı TÜBİTAK 13. Ortaokul Öğrencileri Proje Yarışması "Fırçamın Ucundaki Tarih" adlı proje ile Tarih alanında Bölge Birinciliği

·         2019 Yılı TÜBİTAK 13. Ortaokul Öğrencileri Proje Yarışması "Üç Boyutlu Atasözü ve Deyimler Kitabım" adlı proje ile Türkçe alanında Bölge Birinciliği

·         2019 Yılı TÜBİTAK 13. Ortaokul Öğrencileri Proje Yarışması "Aşıklara Vefa/ Usta Çırak İlişkisi" adlı proje ile Değerler Eğitimi alanında Bölge İkinciliği

·         2019 Yılı TÜBİTAK 13. Ortaokul Öğrencileri Proje Yarışması "Buzlanmayı Engelleyen ve Uyarı Veren Robot" adlı proje ile Yazılım alanında Bölge Üçüncülüğü

Bölge sergisi 25-28 Mart 2019 tarihleri arasında Van ilinde yapılmıştır.

2019 TÜBİTAK-Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığınca ortaokul  5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrenimine devam etmekte olan öğrencileri  temel, sosyal ve uygulamalı bilim alanlarında çalışmalar yapmaya teşvik etmek, çalışmalarını yönlendirmek ve mevcut bilimsel çalışmalarının gelişimine katkı sağlamak amacıyla Biyoloji, Değerler Eğitimi, Fizik, Kimya, Yazılım, Tarih, Teknolojik Tasarım, Türkçe ve Matematik alanlarında TÜBİTAK 13.Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması düzenlenmiştir.

 

Bu yarışmanın temel amacı öğrencilerin sosyal ve eğitim hayatında karşılaştıkları ve duydukları problemler veya sıkıntılar üzerinden; genç beyinleri düşünmeye, gözlem yapmaya, soru sormaya, merak etmeye teşvik etmek suretiyle, yaşanılan problem ve sıkıntılara çözüm aramaya yönlendirmektir. Ortaokullarımızdaki gençlerin gerek şahsını ve gerekse toplumu ilgilendiren problemleri kavrama ve çözme yeteneğini açığa çıkarmaktır. Bir problemin tanımlanmasından çözümüne kadar aşılması gereken ve belirli prensipler ile yürütülen tüm süreç, akademik ortamlarda Araştırma Projesi olarak tanımlanmaktadır. Ortaokul seviyesindeki çok genç beyinler problemin oluşturulmasında, kullanılacak materyallerde ve gerçekleştirilecek çözüm yöntemleri noktasında bir "özgün fikir" sahibi olabilirler ve danışman öğretmenleri gözetiminde özgün fikirlerini araştırma projesine dönüştürebilirler. Unutulmamalıdır ki, ortaya çıkan fikir basit; fakat çok orijinal ve pratik bir çözüme yönelik olabilir. Bu tür proje çalışmalarında temel amaç, okullarımızdaki öğrencilerin bizzat proje çalışmalarında yer almalarını sağlayarak düşünen, sorumluluk alan, çevresinde gördüğü ve duyduğu problemlere duyarlı, kurgulayan ve üreten nesillerin nitelik kazanmalarını sağlamaktır.

29-03-201929-03-201929-03-201929-03-201929-03-201929-03-201929-03-201929-03-2019