MUŞ BİLSEM´E 7 ÖDÜL

MUŞ BİLSEM´E 7 ÖDÜL

Muş Bilim ve Sanat Merkezi 26 –29 Mart 2018 tarihleri arasında TÜBİTAK 12.Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması Van Bölge Sergisinde yedi ödül birden aldı. Yaptıkları projeleri büyük beğeni alan, ulusal basında gündem olan Muş Bilim ve Sanat Merkezi öğrencileri, yaptıkları projelerle bölge sergisine damga vurdular.

02.04.2018 726

Bölge sergisi sonunda, 29 Mart 2018 tarihinde yapılan törende ilimizi başarı ile temsil eden Muş Bilim ve Sanat Merkezi öğrencileri;

"Robotrafik" adlı proje ile Kodlama alanında Bölge Birincisi,

"Değerlerimizi Ayakta Tutmak İçin (Cebimdeki Değerler) İle Bir Katkı Da Benden" adlı proje ile Değerler Eğitimi alanında Bölge Birincisi,

"Çarkı Çevir, Cevabı Ver Ve Organeli Yerleştir" adlı proje ile Biyoloji alanında Bölge İkincisi,

"Görme Engelliler İçin Robotik Ev Terliği" adlı proje ile Fizik alanında Bölge İkincisi,

"Karanfil Bitkisi (Syzygıum Aromatıcum) Ekmeğin Küflenmesini Geciktirir Mi?" adlı proje ile Kimya alanında Bölge Üçüncüsü,

"Muş Mahalli Deyim Ve Atasözleri Sözlüğü" adlı proje ile Türkçe alanında Bölge Üçüncüsü,

"Einstein Sanatı" adlı proje ile Fizik alanında Bölge Üçüncüsü olmuşlardır.

Değerler Eğitimi ve Kodlama alanında birinci olan öğrencilerimiz; ilimizi ve bölgemizi Türkiye finalinde temsil edecekler.

Projede dereceye giren öğrencilere başarı belgesi, danışman öğretmenlerine teşekkür belgesi, birinci olan öğrenciler ile öğretmenlerimize 500, ikinci olan öğrenciler ile öğretmenlerimize 400, üçüncü olan öğrenciler ile öğretmenlerimize 300 Tl olmak üzere toplamda 11.000 Tl para ödülü TÜBİTAK tarafından öğrenci ve öğretmenlerimize verilmiştir.

TÜBİTAK 12.Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması Bölge Sergisine, Muş Bilim ve Sanat Merkezinden 10 proje davet edilmiş, bölgede 10 proje ile Bölge Sergisine  en fazla proje gönderen kurum olmuştur.  Muş Bilim ve Sanat Merkezi,  Türkiye'deki birçok ilin okullarının toplamından daha fazla projeyi,  bölge sergisine göndermiş oldu. Muş Bilim ve Sanat Merkezi almış olduğu 7 ödül ile çok büyük başarı elde etmiştir.

2018 TÜBİTAK-Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığınca ortaokul  5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrenimine devam etmekte olan öğrencileri  temel, sosyal ve uygulamalı bilim alanlarında çalışmalar yapmaya teşvik etmek, çalışmalarını yönlendirmek ve mevcut bilimsel çalışmalarının gelişimine katkı sağlamak amacıyla Biyoloji, Değerler Eğitimi, Fizik, Kimya, Kodlama, Tarih, Türkçe ve Matematik alanlarında TÜBİTAK 12.Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması düzenlenmiştir.

Bu yarışmanın temel amacı öğrencilerin sosyal ve eğitim hayatında karşılaştıkları ve duydukları problemler veya sıkıntılar üzerinden; genç beyinleri düşünmeye, gözlem yapmaya, soru sormaya, merak etmeye teşvik etmek suretiyle, yaşanılan problem ve sıkıntılara çözüm aramaya yönlendirmektir. Ortaokullarımızdaki gençlerin gerek şahsını ve gerekse toplumu ilgilendiren problemleri kavrama ve çözme yeteneğini açığa çıkarmaktır. Bir problemin tanımlanmasından çözümüne kadar aşılması gereken ve belirli prensipler ile yürütülen tüm süreç, akademik ortamlarda Araştırma Projesi olarak tanımlanmaktadır. Ortaokul seviyesindeki çok genç beyinler problemin oluşturulmasında, kullanılacak materyallerde ve gerçekleştirilecek çözüm yöntemleri noktasında bir "özgün fikir" sahibi olabilirler ve danışman öğretmenleri gözetiminde özgün fikirlerini araştırma projesine dönüştürebilirler. Unutulmamalıdır ki, ortaya çıkan fikir basit; fakat çok orijinal ve pratik bir çözüme yönelik olabilir. Bu tür proje çalışmalarında temel amaç, okullarımızdaki öğrencilerin bizzat proje çalışmalarında yer almalarını sağlayarak düşünen, sorumluluk alan, çevresinde gördüğü ve duyduğu problemlere duyarlı, kurgulayan ve üreten nesillerin nitelik kazanmalarını sağlamaktır.

02-04-201802-04-201802-04-201802-04-201802-04-201802-04-201802-04-201802-04-201802-04-201802-04-201802-04-201802-04-201802-04-201802-04-201802-04-201802-04-201802-04-201802-04-201802-04-201802-04-201802-04-201802-04-201802-04-201802-04-201802-04-201802-04-201802-04-201802-04-201802-04-2018